SENT

 

System Elektronicznego Nadzoru Transportu

dotyczy tylko przejazdu z towarem na terenie Polski.

Jeżeli przewozisz towar objęty systemem SENT musisz mieć w pojedzie sprawne urządzenie przekazujące dane geolokalizacyjne:

  • Transics
  • Służbowy telefon komórkowy (smartfon) z zainstalowanym oprogramowaniem E-Toll    
  • włączone funkcje w telefonie: ’lokalizacja’ i ‚dane komórkowe’

UWAGA: w telefonie należy wyłączyć tryb oszczędzania energii ponieważ aplikacja nie będzie poprawnie pracowała

Obowiązkowo pobierz z telefon służbowy od Joli zainstalowanym oprogramowaniem.


 

Konfiguracja ustawień aplikacji E-Toll

Kliknij w ikonę na  telefonie „Ustawienia”

Wybierz „Aplikacje”

Znajdź i wybierz listy aplikację  E-Toll

Wybierz Uprawnienia lub Zezwolenia – w zależności od smartfona

kliknij na lokalizację

Zaznacz – zawsze zezwalaj

Obsługa aplikacji

Uruchomienie aplikacji

Odnaleźć w wykazie zainstalowanych aplikacji ikonę służącą do uruchomienia programu: 

Kliknąć w ikonę aplikacji

Kończenie konfiguracji  – można zrobić dopiero gdy spedytor prześle pierwszy przejazd SENT

Jeżeli podczas uruchomienia aplikacji pojawi się ekran to: wybierz przycisk OK co powoduje przejście do ustawień telefonu, gdzie należy odszukać i wybrać menu Optymalizacja baterii.
UWAGA! Do poprawnego działania e-TOLL PL optymalizacja baterii dla tej aplikacji musi być wyłączona.

Wybierz – ZAWSZE ZEZWALAJ

Po wybraniu opcji Zawsze zezwalaj aplikacja przechodzi do kolejnego ekranu konfiguracji

W kolejnym kroku musisz jeszcze określić sposób monitorowania przejazdu. Do wyboru masz następujące narzędzia:

Aplikację mobilną na telefonie lub urządzenie ZSL/OBU

Zawsze wybieraj: Aplikacja mobilna na telefonie

Praca z aplikacją E-Toll

Aktywuj przejazd: 
ikona musi być niebieska

Następnie wyświetlona zostanie lista zgłoszeń – aktywne będzie tylko bieżące zgłoszenie SENT – numer zgłoszenia wysłał spedytor w wiadomości w Transics.

Zaznacz zgłoszenie na liście – zaakceptuj wybór przyciskiem Potwierdź.

Klikając Potwierdź przejdziesz do ekranu umożliwiającego rozpoczęcie przejazdu. Typ realizowanego przejazdu jest wyświetlany na górze ekranu. Zawsze jest to przejazd SENT
Rozpocznij przejazd

Uwaga. W trakcie przejazdu zwracaj uwagę na kolor ikon .

Jeśli którakolwiek z nich pali się na inny niż zielony kolor oznacza to, że wybrany moduł nie pracuje prawidłowo.

Bateria

Ikona informuje o poziomie naładowania baterii świadczy kolor ikony , przy czym kolor:

  • zielony – oznacza, że poziom naładowania jest nie mniejszy niż 50 %,
  • pomarańczowy – oznacza, że poziom naładowania jest pomiędzy 20 a 50 % i zalecane zatrzymanie pojazdu, aby bezpiecznie podłączyć urządzenie do ładowarki,
  • czerwony –  oznacza, że poziom naładowania spadł poniżej 20 % i konieczne jest niezwłoczne zatrzymanie pojazdu, aby bezpiecznie podłączyć urządzenie do ładowarki.

Poziom sygnału lokalizacyjnego GPS

Ikona informuje o poziomie sygnału GPS, a tym samym o czasie, jaki upłynął od ostatniej aktualizacji położenia urządzenia, przy czym kolor:

 

  • zielony – oznacza poprawne działanie modułu GPS i bieżącą aktualizację położenia,
  • pomarańczowy – oznacza brak aktualizacji położenia powyżej 10 minut,
  • czerwony – oznacza brak aktualizacji położenia powyżej 60 minut.

Komunikacja z Internetem

Ikona informuje, że podczas przejazdu dane geolokalizacyjne są wysyłane w sposób ciągły za pomocą sieci Internet do systemu koordynującego pracę aplikacji, przy czym kolor:

  • zielony – oznacza poprawną komunikację z Internetem i bieżącą aktualizację położenia,
  • pomarańczowy – oznacza brak aktualizacji położenia powyżej 10 minut,
  • czerwony – oznacza brak aktualizacji położenia powyżej 60 minut.

Zakończenie i podsumowanie przejazdu

Po zakończenia przejazdu wystarczy kliknąć przycisk Zakończ przejazd  (po rozładunku lub po przekroczeniu granicy gdy wyjeżdżamy z Polski).

Po kliknięciu przycisku Zakończ przejazd wyświetlone zostanie odpowiednie podsumowanie dla przejazdu SENT

Pamiętaj – wyłącz Internet w telefonie

Anulowanie konfiguracji przejazdu

Jeśli wystąpi konieczność  anulowania przejazdu to po kliknięciu  wyświetlony zostanie komunikat :

Anuluj konfigurację.

Po kliknięciu Potwierdź wyświetlony zostanie ekran konfigurowania nowego przejazdu

UWAGA!!!

Jeżeli stwierdzisz, że Transics i   telefon jest niesprawny przez 1 godzinę, zatrzymaj się na najbliższym parkingu lub w zatoce postojowej i skontaktuj się ze swoim spedytorem.
Jedno urządzenie Transics lub telefon z uruchomioną aplikacją e-Toll musi być aktywne.

PAMIETAJ

  • nie wyłączaj akumulatorów w samochodzie na dłużej niż 1 godzinę
  • jeżeli musisz wyłączyć akumulatory zostaw  w samochodzie lub jego pobliżu telefon podłączony do ładowarki (w biurze na bazie są w tym celu przygotowane ładowarki) z włączoną aplikacją
    E-Toll
  • Twój telefon musi być zawsze naładowany
  • na bazie poinformuj Szefa zmiany warsztatu że jedziesz z towarem objętym procedurą SENT

Konsekwencje za niedopełnienie obowiązków:
związanych z przesyłaniem danych geolokalizacyjnych Anneberg może zapłacić karę 10.000zł a kierowca : od 5.000 do 7.500 zł.

UWAGA!!!      W przypadku kontroli w pierwszej kolejności podaj numer urządzenia Transics który znajduje się w zakładce – dokumenty o nazwie: ‘sent_nr rej samochodu’