Aktualności

PAKIET MOBILNY

OBOWIĄZUJE OD 02- 02- 2022 ROKU

NOWE WPISY W TACHOGRAFIE CYFROWYM PRZY PRZEKRACZNIU GRANIC PAŃSTW UE.

Obowiązek wprowadzania symbolu kraju rozpoczęcia i zakończenia dziennego okresu pracy, a także symbolu kraju po przekroczeniu granicy państwa.

Przepisy  wymagają, aby kierowca wprowadził symbol państwa do którego wjeżdża podczas postoju na granicy lub – gdy nie jest to możliwe  – na najbliższym możliwym miejscu, gdzie może zatrzymać się na postój.

Jeżeli natomiast przekroczenie granicy odbywa się promem lub pociągiem, to kierowca wprowadza symbol dopiero w porcie lub na stacji w kraju, do którego przyjechał.

Np. Wyjazd do Niderlandów – NL

Po zalogowaniu Karty Kierowcy w tachografie wpisujemy Kraj Rozpoczęcia – PL rozpoczynając Dzienny Czas pracy.

Przekraczając granicę z Niemcami (D) dokonujemy ponownie wpisu w tachografie ( AUTO MUSI STAĆ) naciskając OK wybieramy w menu: WPISZ KIEROWCA 1 + OK  i ponownie wybieramy:  KRAJ ROZPOCZĘCIA – D.

NIE ROBIMY WPISU: KRAJ ZAKOŃCZENIA PL

Na zakończenie  dnia pracy  (koniec czasu pracy w okresie 24 h) robimy wpis w tachografie : Kraj Zakończenia D i rozpoczynamy odpoczynek dobowy (9/11 h).

Następny okres rozpoczynamy wpisem: KRAJ ROZPOCZĘCIA – D przy wjeździe do NL ponownie dokonujemy wpisu: KRAJ ROZPOCZĘCIA – NL ( NIE ROBIMY KRAJU ZAKOŃCZENIA – D).

Tak postępujemy za każdym razem wjeżdżając do KAŻDEGO PAŃSTWA UE.

Zmiany od 01.10.2021 w Systemie Elektronicznego Nadzoru Transportu

SENT

 Instrukcja obsługi  E-Toll (SENT)

Zielony paszport wymagany przy wjeździe do Włoch

Koronawirus – ochrona przed zakażeniami w drogowym transporcie towarowym

COVID – miejsca testowe

Covid-19 Ag – auto test – instrukcja obsługi

Europejski kalendarz ograniczeń w ruchu drogowym na

Belgia

Do pobrania: dokument, który kierowca musi wypełnić przed wjazdem do Belgii

Wymagana dokumentacja w kabinie kierowcy we Francji i Włoszech

Francja

Dokumenty, które trzeba mieć przy sobie we Francji:  
 – pierwszy wypełnia kierowca i podpisuje pracodawca (obowiązkowo pobieramy  na bazie)  
 – drugi wypełnia i podpisuje  kierowca.
Obydwa dokumenty są przygotowanie na biurku w biurowcu firmy,  dokument wystawiany przez pracodawcę jest już podpisany przez panią Lidkę.

Do pobrania:

dokumenty obowiązujące: 

instrukcje wypełnienia:

Włochy

  1. Kierowca wypełnia dokument i nie podpisuje go. Podczas pobytu we Włoszech nosi go cały czas przy sobie i okazuje podczas kontroli Policji.
  2. W obecności kontrolujących policjantów kierowca podpisuje imieniem i nazwiskiem dokument.
  3. Policjanci zabierają dokument.
  4. Kierowca przygotowuje następny i ma go nadal przy sobie na wypadek kolejnej kontroli.
  5. Spedytor wysyłając kierowcę w trasę do Włoch zgłasza jego wyjazd służbowy do odpowiedniego dla danego rejonu resortu zdrowia na mail podany w poniższej tabeli.
  6. Kierowca może przebywać we Włoszech w ramach czasowych określonych przez deklarację.
  7. Przedłużenie pobytu wymaga wypełnienia kolejnej deklaracji.

Poniżej do pobrania (jeżeli kierowca nie pobrał z bazy ) wymagany dokument we Włoszech oraz jego tłumaczenie  i instrukcja sposobu wypełniania.  

Nowe urządzenie Telepass

Wprowadzamy nowe urządzenie Telepass, które obsługuje pobór opłat w BE, FR, ES, PT, AT, IT oraz dodatkowo autostradę A4 w Polsce (na 2 bramkach, które nie obsługuje Viatoll).

Urządzenie musi być podłączone na stałe do prądu.

Na urządzeniu muszą być zapisane prawidłowe dane pojazdu tj. nr rej pojazdu, klasa euro, waga >18 ton, 5 osi.

Każdy kierowca może ustawić swój język na urządzeniu np., polski, angielski, rosyjski.

Każde urządzenie posiada certyfikat (paszport) wymagany do wglądu przez służby kontrolujące Was na drodze głównie w Austrii.

Dokument ten musi zawsze znajdować się w dokumentach ciągnika razem z certyfikatem IG LUFT dotyczącym naklejki ekologicznej na Austrię.

Proszę zapoznać się z instrukcją obsługi urządzenia wydawaną wraz z urządzeniem.

Proszę obserwować urządzenie i jego prawidłowe działanie.

Proszę również o oddanie mi urządzeń, które nie będą Wam już potrzebne, aby nie zdublować opłat (GO-Box na Austrię, mały żółto-szary Telepass oraz urządzenie niebiesko-białe AXXES na BE, FR, ES, PT).

Wytyczne Komisji Europejskiej dla transportu w czasie pandemii koronawirusa.

W tej walce transport odgrywa jeną z najważniejszych ról, dzięki kierowcom i firmom transportowym możemy cieszyć się pełnymi półkami w sklepach.

Zielone światło na przejściach granicznych

  1. Mają powstać zielone pasy, czyli przestrzeń dla każdego rodzaju przewożonego towaru.
  2. W tych miejscach kontrola drogowa oraz badania lekarskie nie będą trwały dłużej niż 15 minut. Kierowcy będą proszeni o podanie dokumentu identyfikującego,

Elektroniczne wyświetlenie dokumentu powinno być wystarczające!!!

Kwarantanna, a kierowca zawodowy

  1. Kolejny raz potwierdzamy, iż kierowca zawodowy niezależnie od obywatelstwa i miejsca zamieszkania zwolniony jest z kwarantanny.
  2. Kierowcy nie potrzebują zaświadczenia lekarskiego o stanie zdrowia.

Zalecenia dla kierowców i firm

  1. Kierowca powinien bezwzględnie unikać opuszczania kabiny, a w sytuacjach które tego wymagają zachować zlecany odstęp.
  2. Dobrą praktyką jest noszenie masek ochronnych i rękawiczek, pilnować by mieć odpowiedni zapas w kabinie.
  3. Komisja zachęca do korzystania z dokumentów cyfrowych i zaleca firmom by przesyłali je z wyprzedzeniem, chodzi o dokumenty wymagane podczas za- i rozładunku.
  4. Przed każdym nowym użyciem, zmianą kierowców pamiętać aby zdezynfekować kabinę.

Nowe zalecenia przy za- i rozładunkach

  1. Prosimy pamiętać, że te miejsca są wyjątkowo narażone na przenoszenie infekcji. Wymiana dokumentów, bliski kontakt z pracownikami tych zakładów.
  2. Prosimy zachować nadzwyczajne środki ostrożności, tam gdzie jest to możliwe kierowca nie powinien wysiadać z kabiny, w sytuacjach które wymagają nadzorowania kierowcy prosimy o pozostawanie w bezpiecznej odległości.

Przerwy i odpoczynki

  1. Ten czas prosimy spędzać w izolacji od innych osób, jest to trudny okres, ale nie mamy wyjścia.
  2. To nie jest czas na rozmowy z innymi kierowcami i pracownikami parkingów.
  3. Posiłki zaleca się spożywać w odosobnieniu, jeśli to możliwe na świeżym powietrzu z dala od innych osób.
  4. Najlepszym miejscem na posiłek jest kabina ciężarówki, pamiętajmy o dezynfekcji.

Zachowanie podczas kontroli i oczekiwania na granicach

  1. W miejscach, gdzie odbywają się kontrole graniczne zachowujemy się tak samo ja na za- i rozładunkach.
  2. Kierowca nie opuszcza ciężarówki, przekazanie dokumentów ze szczególną ostrożnością w rękawiczkach i każdorazowo dezynfekcja rąk.
  3. W przypadku, gdy kierowca proszony jest o wypełnienie dokumentów, powinien to zrobić nie opuszczając pojazdu.

Powyższe wytyczne to zalecenia Komisji Europejskiej, wprowadzenie ich w każdym z krajów uzależnione jest od decyzji poszczególnych państw.

24.03.2020 – zostały wprowadzone nowe zasady bezpieczeństwa, w tym ograniczenie w przemieszczaniu się w związku z tym:
w
biurze u Pani Doroty D. (rozliczenia cysterny) są do odbioru: „Zaświadczenia o zatrudnieniu”

20.03.2020 – Francja

W związku z artykułem 1 francuskiego dekretu z 16 marca 2020, który reguluje przemieszczanie się, aby zminimalizować rozprzestrzenianie się wirusa Covid-19, w załączeniu przesyłam „uzasadnienie zawodowego przemieszczania się”, które zostało opracowane dla pracodawców, w przypadku konieczności wykonywania pracy i jeżeli ta praca nie może być wykonywana zdalnie.

Pracodawca powinien uzupełnić to zaświadczenie, przybić pieczątkę firmy i podpisać się.

Informujemy, że dozwolony jest także format elektroniczny dokumentu (jak na przykład plik pdf w telefonie).

Druk zaświadczenia

Wzór wypełnienia

Dane, które trzeba uzupełnić w zaświadczeniu:

– je soussigne (ja niżej podpisany): osoba reprezentująca pracodawcę lub właściciel firmy
– Fonction: stanowisko w firmie (pracodawca wpisuje: „employeur”)
– Nom: nazwisko pracownika

– Prenom: imię pracownika
– Date ne naissance: data urodzenia
– Adresse du domicile : adres zamieszkania
– Nature de l’activite professionnelle : wykonywany zawód (jeśli kierowca to wpisujemy: „conducteur”)
– Lieu de l’exercice de l’activite : miejsce wykonywania pracy (UE)
– Trajet de deplacement : trasa (sugerujemy Polska-Francja-Polska: „Pologne-France-Pologne”)
– Moyen de deplacement : środek transportu (nr rejestracyjny pojazdu)
– (Nom et cachet de l’employeur) : nazwa i pieczątka pracodawcy (tu zalecamy również podpis)
-Fait a: (sporządzono w), data.

19.03.2020 – kolejki na przejściach granicznych
Informacje znajdują się na stronie straży granicznej, gdzie podawany jest aktualny czas oczekiwania:

www.strazgraniczna.pl

18.03.2020 -odstępstwa od czasu pracy kierowcy

18 marca Minister infrastruktury ogłosił, wprowadzenie tymczasowego odstępstwa od stosowania przepisów art. 6-7 rozporządzenia (WE) nr 561/2006 w stosunku do kierowców wykonujących międzynarodowy transport drogowy osób i rzeczy.
Zgodnie z tymi odstępstwami:

  • dzienny czas prowadzenia pojazdu nie może przekroczyć 11 godzin (odstępstwo od art. 6 ust.1),
  • tygodniowy czas prowadzenia pojazdu nie może przekroczyć 60 godzin (odstępstwo od art. 6 ust.3),
  • łączny czas prowadzenia pojazdu w ciągu dwóch kolejnych tygodni nie może przekroczyć 96 godzin (odstępstwo od art. 6 ust.3),
  • po okresie prowadzenia pojazdu trwającym pięć i pół godziny kierowcy przysługuje ciągła przerwa trwająca co najmniej czterdzieści pięć minut (odstępstwo od art. 7).

Czy odstępstwa obowiązują również w innych krajach?

Zgodnie z zasadami Polska musi poinformować Komisję Europejską o wprowadzaniu odstępstw. Z kolei Komisja powinna poinformować pozostałe kraje członkowskie o wprowadzonych w danym kraju zmianach i wówczas z odstępstw będzie można korzystać na terytorium Unii Europejskiej. Informacje o odstępstwach dostępne są na stronie Komisji Europejskiej, przy czym uzupełniane są z kilkudniowym opóźnieniem:  Zobacz wszystkie odstępstwa